A Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola, Gimnázium, AMI és Óvoda 0001. kóddal megjelölt tanulmányi területére jelentkezett tanulók ideiglenes felvételi jegyzéke itt megtekinthető:

  Nekem olyan, mintha mindig is Waldorf-szellemiségű lettem volna, hiszen amikor új gondolatokkal ismerkedem ebben a témában, már ismerősként csengenek. Második éve tanítok a Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskolában és Gimnáziumban, de rögtön azt éreztem, bár én is egy ilyen iskolába járhattam volna. Nekem sok nehéz, szorongató érzést jelentett gyerekkoromban az iskolába járás. Ebben a Waldorf-intézményben ébredtem rá, hogy ez másképp is lehet. Két kis testvérem és egy unokaöcsém is ebbe az iskolába jár, rajtuk tapasztalom, hogy az otthonmaradás, lógás, szóba sem jöhet, ha lehet menni suliba. A színes, izgalmas programok, nyugodt légkör a legideálisabb környezet a gyermeknek arra, hogy játékokon, meséken keresztül tapasztaljon, tanuljon, fejlődjön.


  Gyermekkorom óta állatok, lovak, kutyák között nőttem fel, és sokat tanultam tőlük is a tanulásról, tudásról, energiáról, vizualizációról, erőszakmentes kommunikációról. Ezt a tudást sokszor használom a gyerekek között is, és azt tapasztalom, hogy hihetetlen jól működik. Számomra nagyon fontos egy harmonikus légkör megteremtése, ahol a gyerekek biztonságban érezhetik magukat, inspirálva a játékra, alkotásra, tanulásra.
  2008-ban az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet “Biztonságos Iskolákért” pályázat nyerteseként, lehetőségem nyílt bemutatni az Erkel Ferenc Általános Iskolában végzett programomat, amit akkor “Szelídítsd meg a sárkányod” néven végeztem a művészeti óráimon. Ezzel a feszültségoldó, harmonizáló technikával jelentős eredményeket értem el több gyereknél is. Nagyon sokat tanultam én is ez alatt az idő alatt, és új lehetőségek is körvonalazódtak számomra. Azóta is foglalkoztat ez a téma. Óráimon, valamint a tanórákon kívül is nagy hangsúlyt fektetek a feszültségoldó gyakorlatokra, a bántás és bántalmazás megelőzésére, megbeszélésére, oldására. Számomra a cél egy olyan közös szeretetnyelv kialakítása, aminek alapja az a szeretet, ami Világunkat mozgatja, eszköze pedig egymás elfogadása.
Szerencsésnek érzem magam, hogy egy olyan iskolában taníthatok, ahol ezeket a törekvéseimet támogatják és szívesen társulnak is hozzá.
  A következő év új kihívásokat hoz számomra, hiszen gimnáziumunk 2022 szeptemberében induló kilencedik osztályának kisérését vállaltam fel. Nagyon várom ezt a közös munkát. Szeretném törekvéseimet az irodalom és a művészet kincsein keresztül, mint kicsiny magokat, virágokat az ifjak lelkébe ültetgetni.

Szeretettel várunk minden új diákot gimnáziumunkban, ahol olyan alternatív úton járhattok, amely a Waldorf-pedagógia 100 éves hagyományaira építkezik. Iskolánk ebben az évben indítja a harmadik 9. osztályát. Azok jelentkezését várjuk, akik kedvelik a kreatív, tevékenykedő, gyakorlatias légkört, akiknek fontos a szorgos, céltudatos tanulás, a szabadidő és önmegvalósítás közötti egyensúly, akik szívesen vesznek részt környezetük alakításában.

Ha gimnáziumunkba szeretnél felvételizni, akkor a következő adatokat írd a felvételi jelentkezési lapra:

Iskolánk neve:           Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola, Gimnázium,

Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda

Iskolánk címe:          6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 29-31.

OM azonosító:          202699

Feladatellátási hely: 003

Tanulmányi terület: 0001

Kedves Felvételiző!

Miután beérkezik a jelentkezési lapod, telefonon fogunk időpontot egyeztetni szüleiddel egy ismerkedő beszélgetésre. Szeretnénk Szüleiddel és Veled is személyesen találkozni egy kb. 45 perces beszélgetés keretében.

Kérjük, hogy fogalmazd meg motivációs levélben, miért választottad a Tiszta Forrás Waldorf Gimnáziumot. Leveledben írd le azt is, Te milyennek ismered magad. Milyen erősségeidre építhetsz az életedben, mely tulajdonságodon változtatnál szívesen, mivel töltöd a szabadidőt, mik a jövőbeli terveid? Mellékelj egy a közelmúltban rólad készült fényképet is!

A képet és a motivációs levelet a következő e-mail-címre várjuk 2022. február 18-tól: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

Az e-mailben a tárgyhoz ezt írd: Motivációs levél – a neved

A személyes találkozóra hozz magaddal olyan általad készített kreatív munkát, amiről szívesen beszélnél, ami segíthet abban, hogy jobban megismerjünk Téged! Gondolunk itt valamilyen kézműves alkotásodra, festményekre, rajzokra, versre vagy bármi egyébre, ami Neked fontos. Válassz ki egy szépen elkészített iskolai füzetet a hetedik vagy a nyolcadik osztályból, amit szívesen megmutatnál!

A beszélgetés végén egy rövid, kreatív játékra hívunk majd, de ez meglepetés!

Örülünk, hogy találkozunk Veled és Szüleiddel!

A Tiszta Forrás Waldorf Gimnázium Tanári Kollégiuma

A Waldorf-gimnáziumok nagyon fontos szerepet szánnak a tanév néhány hetén átívelő gyakorlatoknak. Egyrészt, mert a világ iránti érdeklődést pusztán az iskolapadból nem lehet kielégíteni, másrészt, a mai életmód a fiatalok többségét még vidéken is elszigeteli az élet fontos területeitől, mint pl. élelmiszerek előállítása, használati tárgyak készítése, idősek, betegek ápolása. Ezeken a területeken éppen ezért nemcsak elméleti, hanem gyakorlati síkon is igyekszünk megteremteni a feltételeit, hogy képezhessük diákjainkat.

Pataki Erika

 

 

Mi volt az első benyomásod a Waldorf iskoláról, és ez hogyan változott?
Már az egyetemen is érdekeltek az alternatív pedagógiák, de akkoriban még nagyon gyerekcipőben járt Magyarországon a Waldorf mozgalom. Apránként kaptam az impulzusokat – és amikor a legkisebb gyermekünknek kerestünk iskolát, akkor az egyik „iskolacsipegetős” szülői beszélgetés annyira meghatározó volt számomra, hogy annak hatására az egyik gyermekem átírattam a Waldorfba.

Megváltoztatta-e az életmódod, gondolkodásod a Waldorf szellemiség?
Alapvetően nem változtatta meg a gondolkodásmódom, mert úgy érzem mindig is ezt kerestem, számomra olyan érzés volt rátalálni a Waldorfra, mint amikor az ember igazából „hazaér”, otthonra talál.

 

A Tiszta Forrás Waldorf Gimnáziumban a felvételi eljárás része a központi írásbeli felvételi vizsga megírása matematikából, magyar nyelv és irodalomból, ezen felül a felvételi beszélgetések a szülőkkel és a diákokkal egyaránt.

  • A központi írásbeli felvételi vizsga matematika, magyar nyelv és irodalom tantárgyakból 2021. január 23-án szombaton 10:00 – 12:00 óráig lesz a Tiszta Forrás Waldorf Gimnázium épületében.
  • Pótló vizsganapok: 2021. január 28. 14 órától, illetve 2021. február 5. 14 órától
  • A szóbeli felvételi beszélgetések időpontja: 2021. február 23. - március 12. Minden családot egyénileg fogunk tájékoztatni a konkrét időpontról.

A Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola, Gimnázium, AMI és Óvoda 0001. kóddal megjelölt tanulmányi területére jelentkezett tanulók ideiglenes felvételi jegyzéke megtekinthető a következő táblázatban.

Ideiglenes felvételi jegyzék 2021

Felhívjuk a figyelmet, hogy 2021. március 22-25. között az eredetileg megküldött tanulói adatlapon megadott sorrend módosítására van lehetőség. Ezt minden tanuló saját általános iskolájában intézi.


Iskolánk adatai

Iskolánk neve:     Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola, Gimnázium,
Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda
Iskolánk címe:             6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 29-31.
OM azonosító:             202699
Feladatellátási hely:    003
Tanulmányi terület:     0001

 

A Waldorf pedagógia egy olyan 100 éves múlttal és tapasztalattal rendelkező reformpedagógiai irányzat, melyen alapulva mára már több mint 1200 Waldorf iskola működik világszerte. Mindegyik iskola elkötelezett az egyes gyermek egyéniségének és tehetségének felismerése és elismerése mellett.


 

A Tiszta Forrás Waldorf Gimnázium az államilag elfogadott Waldorf kerettanterv alapján működik.

A színes tanterv révén, a közismereti tárgyak oktatását (matematika, magyar nyelv és irodalom, történelem, fizika …), művészeti nevelés és gyakorlati oktatás egészít ki. Kiemelt hangsúlyt kap az idegen nyelvek oktatása, két idegen nyelvet tanulnak diákjaink.  A lexikális tudás átadása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a tanulók személyiségének kibontakozására. A 12. évet az úgynevezett „Éves munka” zárja, ami egy szabadon választott témában tartott előadás, művészi munkával színesítve. A 13. év az állami érettségire és felsőfokú felvételikre készít fel.

A Tiszta Forrás Waldorf Gimnázium tanárainak küldetése, hogy diákjai számára stabil, biztos kezdetet adjanak az ÉLEThez, hogy magabiztos, inspiráló, a környezete problémáira érzékeny és a problémákat kreatívan megoldani tudó egyénekké váljanak.

 

 

Miért választják sokan a Waldorf Gimnáziumot?

 

A Waldorf Gimnázium az a középiskola, ahol meg tud valósulni a fiatalok gondolkodásának, érzésvilágának és akaraterejének egységben és harmóniában történő fejlesztése. A Waldorf iskolában tanuló diákok megtanulnak önállóan gondolkodni, megtapasztalhatnak többféle művészeti területet, mindezt a tanulásuk megerősítésére.

 

 

Nyugodt, stresszmentes környezetben élhetik mindennapjaikat itt a diákok, akik megtanulnak együttműködni, egymást segíteni, támogatni, elismerni saját és társaik értékeit. A drámaelőadások, művészeti órák, projekthetek és a szociális gyakorlatok sok-sok élettapasztalatot nyújtanak és segítik az egyéniségek kibontakozását. A projektmunkák és a kooperatív tevékenységeknek köszönhetően igazi osztályközösségek alakulnak.

 

Iskolánk a diákjait az önismeret felé irányítja, megtanítva őket gondolkodni, és segíti őket, hogy független, kreatív, boldog felnőttekké váljanak.

 

 

A Waldorf Gimnáziumi oktatás alappillérei

 

  •          100 éves múlttal rendelkező reformpedagógia

  •          magasan kvalifikált tanárok

  •          idegen nyelvek oktatása magas óraszámban

  •          kompetencia alapú pedagógia

  •          tantárgyak integrációja

  •          kommunikációs képességek fejlesztése

  •          művészeti órák

  •          szociális képességek fejlesztése

  •          kooperatív feladatok

  •          drámapedagógia

  •          projektmunkák

  •          12. év végén éves munka un. „mestermunka” elkészítése

  •          egy teljes év (a 13.évfolyam) specifikusan az állami érettségire és a felsőoktatási felvételikre

  •          önállóságra való nevelés

  •          projekthetek (kézműves műhelyekben, szociális vagy közoktatási intézményben töltött munkaidő)

Közelgő események

Nincsenek események
FOOTER_LINK_TEXT